قابل توجه دانشجویان مدیریت سیستم های اطلاعاتی

به نام خدا

با سلام.

قسمت دوم آزمون عملی کار با اکسس و کریستال ریپورت

1-دیزاین و خلاقیت بیشترین نمره را دارد.

2-کوئری هایی که از شما خواسته شد باید خروجی مناسبی داشته باشند،همان خروجی که از شما خواسته شد.

3-زمان اولیه، تا نیمه شب دوشنبه.(در صورت صلاح تمدید میگردد) 

4-فایل اکسس پروژه با به hesam.f8@gmail.com ایمیل کنید.

برنامه ای با اکسس ایجاد کنید،به شرح زیر :

 

فرض کنید شما در یک کارخانه تولید قطعه ،به تازگی سرپرست یک بخش شده اید،و چندین ماه پیش نیز نزم افزاری برای جمع بندی و حسابداری تولید قطعات از سوی کارخانه خریداری شده،و به ناگهان نرم افزار باز نمیشود و خطایی می دهد که شما از آن اطلاعاع ندارید و شرکت پشتیبان نیز در دسترس نمی باشد،(سوالات جمعا 100 نمره دارد)

سوال 1 : آیا میتوان اطلاعات پایگاه داده هایی نظیر  sql را به پایگاه داده ی مانند اکسس انتقال داد ؟

سوال 2 : با فرض اینکه شما توانستید جدولی از آن پایگاه داده را به پایگاه داده اکسس خود انتقال دهید برای گزارش گیری از آن برنامه ای بنویسید.

جدول شامل ستون های (کد قطعه تولیدی،سریال قطعه تولید شده،تاریخ تولید(روز،ماه،سال)،شیفت کاری،تعداد دستگاه های فعال) مثلا قطعه شماره 1 ، با شماره سریال 23854 در روز 31/5/1394،در شیف کاری سوم تولید گردید و تعداد دستگا ه های فعال در آن شیفت نیز 4 عدد می باشد. کد قطعه نشان دهنده نوع قطعه تولیدی است، ئ سریال،کدی است اختصاصی که به هر قطعه تولید شده اختصاص میباید و سریال هیچ دو قطعه ای شبیه به هم نیست

الف)جدولی برای آن ایجاد کنید.       

ب)برای آن فرمی ایجاد کنید،که شامل دکمه های ذخیره اطلاعات،ارجاع به اولین و آخرین رکود و رکورد بعدی و رکورد قبلی را داشته باشد.

ج)جستجو بر اساس سریال قطعه تولیدی انجام دهید.

د)اگررئیس شما ، از شما آماری را بخواهد که "میزان خرابی قطعات تولید شده در کدام شیف کاری بیشتر است؟" و "میزان خرابی قطعه در روز های ماه را در لیستی به آن بدهید؟" ،چگونه

آن را از جداول موجود بدست می آورید؟ 1- حال از این آمار ،گزارشی تهیه کنید و چاپ کنید برای آن. 2-این گزارش را تحت جدول مجزایی در پایگها داده ذخیره کند.

ه)مسئول بخش قطعات میگوید کد قطعه ای که مربوط به شیفت کاری شماره 2 هست را به شما اشتباه گفته و کد آن در جدول شما باید عوض شود ،بعنوان مثال کد قطعه ای که بعنوان کد 3 در جدول ذخیره شده ،کد 31 بوده ،بنابر این شما باید هرجا که شیف کاری 2 بود،کد قطعه ی آن اگر 3 بود،آن کد قطعه را به 31 تغییر دهید.

و)بنظر شما جدولی که در ابتدا معرفی گردید،چه مشکلی دارد(از نظر کاربردی درست است ولی از نظر بهینگی ،بهینه نیست) و چگونه می توان آن را برطرف نمود؟

(20 نمره اضافی)پایگاه داده ای در sql ایجاد کنید ، و اطلاعات آن را با مرتب سازی بر اساس فیلد نام و نام خانوادگی در کریستال ریپورت نمایش دهید.

با تشکر

محمد حسام ابراهیم پور

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.